Ще якихось два десятки років тому жінка за кермом дивувала - автомобільний світ був неподільно чоловічим. Сьогодні ж транспортний потік рясніє машинами, якими керують представниці прекрасної половини людства. Так який же автомобіль пасує сучасній діловій жінці?
Спершу визначимося з основним колом вимог. Машина повинна бути красивою, але позбавленою легковажності в дизайні, щоб гідно представляти свою господиню. Мотор потрібен досить потужний, щоб не осоромити амбіції власниці, та й на ділову зустріч дозволив би домчати з вітерцем. Наявність автоматичної коробки передач виглядає цілком логічно: у безкінечних тягнучках краще подумати про справу, ніж про перемикання передач. Ну, і нарешті, бажано, щоб це був автомобіль зі збільшеним дорожнім просвітом, а ще краще - з повним приводом, що гарантуватиме легку парковку і спокійну їзду за будь-якої погоди.
Отже, сьогодні оптимальним вибором для ділової леді стане компактний чи середньорозмірний кросовер, або SUV. І стабільне зростання популярності таких практичних авто тільки підтверджує це.
BMW Х1
Магічне ім’я BMW завжди викликає асоціації з автомобілями для активних драйверів. Натомість модель X1
- приклад того, що, не жертвуючи традиціями, можна зробити авто, яке підійде для щоденної їзди. Звичайно, дизайн цієї моделі не надто жіночий. Багато гострих граней і масивні накладки роблять його почасти грубуватим. З іншого боку, це прояв характеру, а він у моделі є. Наявна широка гамма моторів, хоча всі - і бензинові, і дизельні - одного об’єму (2,0 л) з потужністю від 150 до 245 к.с. При цьому навіть найбільш потужний
з них у місті бере не більше 10 л/100 км. Це плюс. Мінус у тому, що паливо повинне бути тільки вищої якості через високі технології, застосовані в моторах. Щоправда, салону бракує простору, однак акцент тут зроблений на спортивності. А ось дорожній просвіт - 195 мм
- доволі солідний. Разом з покращеним повним приводом це дозволить його власниці забути про погодні умови. Якщо, звичайно, при купівлі не зупинити свій вибір на дешевшій задньопривідній моделі.
AUDI Q3
Остання модель стала найбільш компактною із серії кросоверів серії Q, але її невеликі габарити - радше перевага. На такому авто легше маневрувати і паркуватися. Стосовно простору в салоні, тут не менше місця, ніж у більшій і дорожчій моделі Q5. Q3 пропонується з бензиновим і дизельним мотором об’ємом 2,0 л, з турбонадувом двигунів, тому вони потужні: від 140 до 211 к. с. Усі двигуни - із сучасною системою безпосереднього впорскування палива. Це додає потужності і сприяє низькій витраті пального. Але треба уважно стежити за тим, де ви заправляєте машину: сучасні системи чутливі до поганого палива. Хоча для моделі Q3 і пропонується версія з ручною коробкою передач, у нашій країні представлені автівки лише з автоматом. Важлива перевага цієї машини - повний привід, адже це знаменитий quattro, який приніс славу Audi. Хоча дорожній просвіт становить лише 170 мм - що менше, ніж у основних конкурентів - цього цілком достатньо для їзди по місту взимку і парковки біля високих бруківок.
FORD KUGA
Виразний Ford Kuga став одним з найяскравіших представників у своєму класі. Але висока ціна і відсутність версії з автоматичною коробкою передач стримувало популярність моделі в Україні. Наразі цю автівку можна сміливо рекомендувати, адже вона чудово поводиться на дорозі, легка в керуванні, добре оснащена і при цьому ціна сьогодні дуже приваблива. Машина у версії з повним приводом і автоматичною коробкою передач обійдеться приблизно у 290 тис. грн. Прихильникам динамічної їзди можна порадити 2,5-лі-трову бензинову модифікацію з турбонаддувом. Але варто пам'ятати про її чималу витрату палива - 14,6 л/100 км. Якщо немає бажання переплачувати за пальне, то краще звернути увагу на турбодизель. Він також вельми динамічний, але значно скромніший в апетитах.
VW TIGUAN
Оновившись минулого року, Tiguan став нагадувати старшу модель Touareg. Модель Tiguan дуже практична завдяки просторому салону. Задній ряд сидінь знімається, що збільшує і без того чималий багажник. Наявні дизельний і бензиновий мотори. Базовий 1,4-літро-вий хоч і малий за обсягом, але за всіма характеристиками не поступається двигунам 2,0 л. А за рахунок турбонаддува і безпосереднього впорскування він дуже економічний. У Tiguan є три версії: базовий Trend & Fun, спортивний Sport & Style і позашляхові варіанти Track & Field і Track & Style. До цього додається гігантський список додаткового устаткування і опцій. Більшість з них досить дорогі, і вартість добре укомплектованого автомобіля легко може виявитися вдвічі вищою за стартову.
HONDA CR-V
Три покоління моделі завоювали хорошу репутацію CR-V. Хоча її повний привід не найбільш позашляховий, машина відмінно поводиться на асфальті. І навіть якщо під колесами трапиться ожеледь або нерозчищений сніг, то CR-V не підкачає. У моделі дуже практичний салон, якісно зібраний і продуманий. Приміром, у багажнику є жорстка полиця, яка ділить його на дві частини. З пари бензинових моторів варто вибрати 2,4-літрову версію (166 к.с.). Вона забезпечить більш пристойний розгін, при цьому за витратами палива не буде значно відрізнятися від 2,0-літрового зі 150 к.с. Відносним недоліком можна вважати лише те, що нинішнє покоління моделі скоро отримає собі заміну, тож дещо застаріє. Втім, недавній рестайлінг CR-V цілком відповідає модним трендам.
IIMFIINITI ЕХ
Представник бренду Infiniti з’явився спочатку тільки з 3,5-літровим мотором. Через потужність 333 к.с. він був аж надто жвавий для невеликого SUV. ЕХ25 - більш спокійна версія. Її 222 к. с. теж з лихвою вистачає для ЕХ, але темперамент став менш вибуховим. У салоні це типовий Infiniti: дорогі матеріали, високий рівень оснащення і безліч корисних опцій. Як приклад - камери кругового огляду. Завдяки їм можна оцінити обстановку відразу з усіх боків - дуже зручно для паркування в тісняві. Повний привід, як і дорожній просвіт 170 см, - якраз для бездоріжжя. Недоліками можна вважати дуже тісний задній ряд сидінь, і, звичайно, досить високу вартість. Втім, якщо довести оснащення німецьких Audi і BMW до такого рівня, то їхня ціна легко перекриє вартість Infiniti.
RENAULT KOLEOS
Компанія Renault випустила перше покоління свого кросовера, проте побоюватися технічних прорахунків немає приводу. В основі моделі лежать агрегати Nissan X-Trail, який давно здобув визнання у чоловіків, але за стилістикою зовсім не підходить жінкам. А ось дизайн та налаштування органів управління Koleos - якраз для прекрасної статі. Для моделі пропонується і бензинова, і дизельна модифікації, але більшою популярністю користується авто з бензиновим двигуном. Хоча його об'єм 2,5 л, витрата палива цілком розумна завдяки варіаторній коробці швидкостей. Така машина більше підходить поціновувачам фактичних плюсів, адже за марку Koleos ви поки що не переплачуєте.
TOYOTA RAV4
Ще на зорі епохи кросоверів на ринку панувала модель RAV4. З часу його появи у 1994 році це один з еталонів у своєму класі. Сьогодні в Україні пропонується два варіанти моделі: звичайний і подовжений. Другий, крім збільшеної на 10 см колісної бази (відстань між передніми і задніми колесами), обладнаний ще й потужнішим мотором. Для звичайного RAV4 пропонується 2,0-лі-тровий двигун та 158 к. с., а для подовженого - 2,4 л з 170 к. с. Щоправда, другий варіант дещо ненаситний, адже, крім більшого об'єму, для нього пропонується не варіатор, як у звичайної версії, а дещо архаїчний 4-ступінчастий «автомат». Після рестайлінгу 2010 року машина отримала не лише оновлений дизайн, а ще й зменшений на 10 мм дорожній просвіт, який тепер складає 180 мм.