Її довго
сприймали як манірну, богемну особу в екзотичному бранні. Червона
помада, капелюшки з вуалями, ламано-ьтягучі інтонації... Для
одних вона була взірцем, інші її пародіювали. Але вся ця
екстравагантність - лише гра на
публіку.
Більшість українських
бізнесменів забувають відоме прислів'я про зустріч по одежі і не
замислюються над своїм іміджем. Водночас стильний вигляд і гарні манери -
це реальне конкурентна перевага. Той, хто це зрозуміє і зможе пояснити
іншим, зможе і заробити на цьому, допомагаючи бізнесменам знайти власний
стиль.
КОМУ ЦЕ
ПОТРІБНО? Цільова аудиторія іміджмейкерів-чиновники,
бізнесмени, шоумени. З останньою категорією все ясно-сьогодні саме
стилісти «роблять» шоуменів, тож вони, так би мовити, у надійних руках.
Залишається дві категорії основних клієнтів. Обізнані люди
кажуть, що в Україні лише чиновники насправді намагаються підтримувати
якийсь стиль, слідкують за модою, вчаться вести переговори, правильно
триматися. З бізнесменами все набагато складніше. Західні підприємці,
приміром, постійно навчаються, причому не на власному досвіді, а в
університетах, отримують ступені МВА, самовдосконалюються. В Україні
такий підхід до власного стилю поки що на етапі ембріонального розвитку.
Професіоналів, які спеціалізуються на іміджі, в Україні майже нема.
Ринок вільний, а отже-вільна ніша для нового виду
бізнесу. Вітчизняне бізнес-середовище вимагає від підприємців
постійно тримати руку на пульсі політичного й економічного життя, вчасно
і швидко реагувати, приймати рішення, діяти. Це сильні сторони
українців. Проте інші варто
вдосконалювати.
Наприклад, комунікативними навичками.
Перше враження про людину складається за якихось ЗО секунд-саме стільки
часу потрібно для того, щоб мозок зафіксував нову інформацію. Причому
можливість вразити випадає лише раз. Тому дуже важливо ретельно добирати
не лише одяг і перші слова, а й мову тіла, голос тощо. Над цим і
працюють іміджмейкери-стилісти. Надмірна самовпевненість-ще
одна риса українських підприємців, яку виправляють стилісти, Щоправда,
важливість цієї проблеми часто недооцінюється. Оскільки бізнес у нас
будується переважно на особистих зв'язках, люди не відчувають потреби
вчитися, на відміну від іноземців. Водночас на формування образу ділової
людини саме західна культура має значний
вплив.